dinsdag 8 november 2011

Het huwelijk van Aimee en Niels

Gelukkig zijn er veel dingen in het leven waaraan je nog weken lang een goed gevoel overhoudt . Het huwelijk van Aimee en Niels was er zo een. De voorbereidingen waren intens geweest, ze wilden graag alles zelf regelen en hadden een fantastische locatie nabij Parijs gevonden. Bij het voorgesprek bleek al dat het zou gaan om een zeer internationaal gezelschap van Armeens tot Indonesisch, Amerikaans en Frans. Ik nam me onmiddellijk voor om de gasten in alle talen welkom te heten, ik weet hoe dankbaar dat altijd wordt ontvangen. En daar zaten we dan op 12 augustus in de prachtige rozentuin van Chateau des Conde. De zon, die zich in de ochtend had schuilgehouden brak precies op het juiste moment door. De bijen zoemden en deden zich tegoed aan de bloemen nectar.  

Klassieke muziek klonk uit de hal van het 13e eeuwse kasteel. Op de met gras begroeide verhoging waarop ik stond speelde Aimée's broer op de piano. Stijlvoller had ik me het niet kunnen voorstellen. Niels verraste het gezelschap door met zijn moeder samen dansend op te komen waarna Aimée aan de arm van haar vader naar voren schreed. Gelukkig zat hun verhaal, al tijdens het voorgesprek, vol humor en mooie momenten. Daar maakte ik dankbaar gebruik van. Ik mocht namens het bruidspaar diverse mensen bedanken voor de rol die ze in hun levens hadden gespeeld. Onder luid applaus sloot ik af en kuste het bruidspaar. Een beetje op wolken verliet ik even later de kasteeltuin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten