maandag 10 september 2012

Het weer op je huwelijkdag

Het was me het maandje wel. Deze maand heb ik weer veel mooie huwelijken in de open lucht mogen voltrekken. En wat mij opvalt is dat een van de belangrijkste spelers in de beleving van de bruidsparen toch weer de factor 'het weer ' blijkt te zijn. Nu kan ik mij volledig voorstellen dat je  het ideale zonnige plaatje al weken of misschien zelfs maanden op je netvlies hebt staan maar je mag er je dag niet door laten verknallen
Vaak heb ik het gevoel dat er een engeltje op mijn schouder zit. Want geregeld trekt de lucht volledig open na hevige stortbuien als de ceremonie gaat beginnen en wordt er opgelucht adem gehaald. En waar ik dat aan te danken hebt dat weet ik dan niet maar ik ben er altijd weer dankbaar voor. Wel probeer ik de bruidsparen altijd voor te houden dat’ het weer ‘niet de belangrijkste factor van de dag mag zijn. En ik ben altijd blij als er een goed plan B is uitgewerkt voor als het weer Nederlandse trekjes gaat vertonen. Wedding planners zijn er als geen ander in bedreven om de dag bij wat voor weer dan ook te laten slagen.
Maar ook bij prachtig zonnig weer moet er over nagedacht worden dat je je familie en genodigden niet al die tijd in de volle zon zet. Ik zou willen dat locaties daar eens wat meer over mee zouden denken. Want vergeet niet dat het ook voor de foto's en alle herinneringen daarna niet echt leuk is als je je gasten in elkaar gedoken en verkleumd van de kou op de foto terugvindt of smeltend van de hitte met doorgelopen make up, transpirerend of met samengeknepen oogjes of zonnebrillen. Kortom zorg ten alle tijden voor wat beschutting. En als de locatie er zelf niet mee komt wees dan zo assertief om daar over te beginnen. Want ook voor dit stukje geld het moet in één keer goed!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten